Siła marketingu w XXI wieku.

Siła marketingu w XXI wieku.

Dobry marketing nie jest przypadkiem, lecz rezultatem, który jest starannie zaplanowanym działaniem. W trakcie jej realizacji wykorzystujemy najnowsze techniki oraz narzędzia. Doświadczeni marketingowcy łączą dyscyplinę i wyobraźnię, jednak czynniki które mają wpływ na dobry marketing wciąż się zmieniają i ulegają ewolucji. Jedną z wielu przykładów programów marketingowych jest kampania wyborcza, byłego już, prezydenta Obamy. Taktyka multimedialna wykorzystała do tego media internetowe, tradycyjne, płatne oraz darmowe. Poza telewizją i pracą, główną rolę grały także portale społecznościowe.

Prawdziwą przewagę, Obama uzyskał przez listę mailingową. Dzięki niej udało mu się zebrać 13,5 mln nazwisk, co dało mu możliwość na zebranie około 500 mln dolarów od 3 mln darczyńców tylko i wyłącznie drogą internetową. Rezultaty tej kampanii są dostępne na portalu YouTube. Jednak stworzenie takiego programu marketingowego nie jest takie proste jak może się wydawać.

Osoba, która jest odpowiedzialna za taki program, musi zdecydować, jakie cechy powinien posiadać nowy produkt czy usługa, gdzie powinien być on sprzedawany i za jaką cenę. No i najważniejsze jak go wypromować.

W XXI wieku Internet pełni wielką rolę.

Tak wielką, że czasami ciężko jest rozgryźć myślenie klientów, zwłaszcza kiedy opinie i upodobania zmieniają się w bardzo szybkim tempie. W marketingu należy działać szybko i przede wszystkim rozumieć to co się na nim dzieje. Marketing wiecznie dąży do perfekcji. Najbardziej zagrożone są firmy, które nie potrafią monitorować swoich klientów. Dodatkowo utrudnieniem jest ulepszanie swojej oferty i strategii marketingowej.

Aby poprawnie działać w marketingu, najpierw należy odpowiedzieć sobie na pytanie czym jest marketing. Najprostsza definicja mówi, że marketing ma na celu zaspokajać potrzeby i osiągać zysk. Rozpoznanie i zaspokajanie potrzeb klientów nie jest łatwą sztuką. Idealnym przykładem potrzeb biznesowych jest IKEA.

Kiedy klienci potrzebują ładnych i tanich mebli IKEA stworzyła meble do samodzielnego montażu. Celem marketingu jest rozpoznanie i zrozumienie klienta na tyle, aby towar i usługa mu odpowiadała i aby sama się sprzedawała.

Marketing niestety nie jest najprostszą dziedziną biznesu. Cały czas się zmienia, a przeglądanie najnowszych trendów jest niekończącą się gonitwą pomiędzy wieloma dziedzinami życia. Osoby, które zajmują się tworzeniem kampanii marketingowych muszą mieć cały czas umysł szeroko otwarty oraz muszą próbować nowych wyzwań.