Nie popełniaj tych błędów w biznesie

Nie popełniaj tych błędów w biznesie

Każda firma, która rozpoczyna swoją przygodę marzy o odniesieniu wielkiego sukcesu. Niestety nie nadchodzi on od razu oraz nie wszystkim udaje się go osiągnąć. Dlaczego tak się dzieje? O to 3 najczęściej popełniane błędy przez młodych przedsiębiorców:

Nie wystarczy tylko założyć firmę

Młodzi przedsiębiorcy liczą na to, że wystarczą założyć biznes, a klienci sami przyjdą. Firmę buduje się pracując nad jej i swoim rozwojem. Aby przyciągnąć klienta należy przedstawić mu swoją reklamę, ofertę, zachęcić do go kupna produktów. Osoby, które zakładają swój biznes są pewne tego jak dobrze radzą sobie na tym stanowisku, ale żeby to przynosiło odpowiednie skutki, należy zadbać o cztery ważne funkcję.

Przede wszystkim jest to kreatywność oraz zarządzanie. Jest to tworzenie oraz wprowadzanie w życie firmy planów strategicznych, zarządzanie projektami oraz pilnowanie terminów. Kolejną funkcją jest administracja i operacyjność. Wiąże się z tym płacenie rachunków, korespondencja, zamówienia, księgowość, itp. Trzecia funkcja przechodzi do sprzedaży i marketingu. Budowanie dobrych relacji z klientami jest podstawą każdej firmy, kiedy informujemy ich co robimy oraz jak odnaleźć ich drogę do nas. Ostatnią funkcją jest dostarczenie usługi lub produktu. Osoby które rozpoczynają swój własny biznes, chcą dostarczać produkt, ponieważ to potrafią robić. Inne czynności są dla nich nowe. W tej sytuacji należy znaleźć sobie pracownika lub wynająć do tego odpowiednią firmę. Zakładając firmę, należy pamiętać, że życie biznesu, zależy tylko i wyłącznie od klientów. Zastanów się nad tym, która z przedstawionych funkcji jest Twoją najmocniejszą stroną i działaj.

Zła struktura firmy.

Młody przedsiębiorco, wybierz sobie dwie grupy klientów i zastanów się jakie korzyści i rezultaty mogą mieć z Twojej firmy. Prowadząc firmę należy dbać o klienta. Dbając o klienta, dbamy również o to aby odnalazł w Twojej firmie to czego szuka.

Warto zainwestować swój czas oraz energię w strukturę pracy, ponieważ może ona przynieść niesamowite korzyści dla firmy. Aby dokładnie określić strukturę pracy wystarczy wzajemna komunikacja i działania (pomysły) podejmowane w firmie. Następnym krokiem jest już podział zadań i obowiązków oraz wybranie lidera, który jasno spojrzy na sytuacje i możliwości firmy. Jeśli podział zadań i obowiązków jest jasny dla pracowników łatwiej jest im się z nimi zidentyfikować. Przede wszystkim wzmacnia do poczucie odpowiedzialności i przynależności do spełnienia określonych celów. Te kilka prostych zadań mogą przynieść niesamowite efekty pracy.

Konkurencja!

Konkurencja

Najczęstsze błędy, które są popełniane w „młodym” biznesie, to ignorowanie „starszych” firm, czyli konkurencji z którymi dzieli się konkretne gałęzie na rynku. Należy postawić sobie wtedy tylko jeden cel, aby ich prześcignąć. Najlepiej zacząć od obserwowania działań innych firm i wyciągać z tego odpowiednie wnioski. Przykładowo, jeśli Twój rywal nie dba o jakość swoich usług, to właśnie Ty w pierwszej kolejności dostarczasz im jak najwięcej korzyści ze swoim usług. Konkurencja zaniedbuje social media? Więc Ty masz ogromne pole do popisu. Konkurencja stawia na pozbawiony emocji i suchy PR. Ty wykorzystujesz szanse na przedstawienie swojej oferty potencjalnym klientom. Miej oko na swoich konkurentów, możesz się od niech wiele nauczyć!