Jak zainteresować, przeprosić podziękować klientowi

Jak zainteresować, przeprosić podziękować klientowi

Dostępnych jest wiele sposobów na to, aby zainteresować swoich klientów do dokonania zakupów w Twoim sklepie, aby ich przeprosić oraz podziękować za zakup. W dodatku robi to duże wrażenie na kliencie. Jak tego dokonać?

Aby zainteresować klientów należy być naturalnym i nie rozmawiać z nimi według scenariusza. Klienci, którzy wybierają rozmowę telefoniczną, chcą mieć kontakt z człowiekiem, który będzie reagował na ich wypowiedzi. Dlatego nie należy korzystać z „gotowych scenariuszy” do rozmów.

Czytane wypowiedzi brzmią sztucznie i klient zamiast Cię słuchać po prostu się rozłączy. Staraj się nawiązać z klientem więź emocjonalną. Nie tylko przez rozmowę telefoniczną, ale również „na żywo”. Na początek, po przedstawieniu się, zapytaj klienta o jego samopoczucie. Wtedy możesz także zacząć rozmowę od pozytywnego komentarza. Możesz także spytać swojego klienta o imię i zwracać się do klienta po imieniu.

Podobno ludzie lubią słyszeć swoje imię i znacznie bardziej są wtedy skłonni do nawiązania przyjaznej relacji. Oczywiście należy pamiętać o formach grzecznościowych. Następnie podkreślaj zalety Twojej firmy oraz jej produkty i usługi. Jest to bardzo ważne. Często klienci przychodzą do firm i pytają o oferty w celu zbadania rynku. Więc jeśli nadarzy się taka okazja, podkreślaj, że oferta Twojej firmy jest najlepsza.

Udowodnij klientom, że Twoje produkty są lepsze od tych konkurencyjnych.

Aby zainteresować klienta do dalszej współpracy należy mówić o ich pozytywnych cechach. Wtedy ta osoby będzie starała się te cechy pokazywać.

Dodatkowo można zaproponować lub dołączyć do sprzedawanego produktu prezent w postaci próbki innego, podobnego produktu. Można również dołączyć katalogi lub gadżety, typu długopisy, pendrive, smycze lub kubki z logo Twojej firmy. Warto również podziękować klientowi za zakup w Twoim sklepie.

Oprócz gadżetów dołączonych do przesyłki lub paczki warto postarać się o interesujący PR przesyłek. Niby banalny pomysł, ale ile jest przyjemności ze strony klienta, który otwiera tak ładnie zapakowaną paczkę. Można do przesyłki dołączyć także kartkę, na której znajduje się kilka miłych słów, napisanych odręcznie.

Na przykład kto pakował paczkę lub życzenia związane z przesyłką. Odręczne napisane życzenia jest jednym z najlepszych sposobów na to, aby zadowolić klienta sklepu. W szczególności działa to na nowych klientach, którzy nie mieli nigdy styczności z Twoją firmą. Miły gest na samym początku współpracy robi ogromne wrażenie i doskonale rokuje na przyszłość. Do przesyłki mogą być również dołączone bony zniżkowe na następne zakupy, informacja o kolejnych promocjach w Twoim sklepie lub naklejki z logo sklepu. Z pewnością sprawi to, że klient bardzo chętnie będzie wracał na zakupy do Twojego sklepu.

Nawet najlepszemu przedsiębiorcy może zdarzyć się sytuacja, gdzie klient będzie niezadowolony i zniechęcony do wykonania ponownych zakupów. Każdemu może się zdarzyć popełnić błąd. Ponieważ wszystkich nieporozumień nie da się uniknąć, należy odpowiednio zareagować w przypadku kiedy klient zgłasza jakieś uwagi do zakupionych towarów lub jakości obsługi. Na początek ustal co mógłbyś zaproponować swojemu klientowi w ramach rekompensaty za powstałe problemy. Zrób listę produktów, które mógłbyś w takich sytuacjach wykorzystać jako prezenty. Spróbuj stworzyć scenariusze postępowania wobec niezadowolonych klientów. Ustal konkretny plan działania w takich przypadkach. Wtedy będziesz mógł od razu wprowadzić go w życie, kiedy klient zadzwoni lub napisze, aby zasygnalizować swój problem. Kiedy będziesz odpowiednio przygotowany, tym lepiej, ponieważ podejdziesz do tego bardzo profesjonalnie.

Działaj zdecydowanie i po otrzymaniu zgłodzenia problemu, postaraj się od razu zaproponować sposoby na rozwiązanie go. Bądź elastyczny. Niektórzy klienci wolą wymianę towaru, inni wolą zwrot pieniędzy, a jeszcze inni za, być może, drobną pomyłkę ucieszą się z jakiegoś upominku. Weź całą winę i pracę na siebie i załatw wszystko za klienta. Jeśli będziesz działać bez emocji i zbyt szablonowo, klient może odnieść wrażenie, że takie problemy są u Ciebie koniecznością. Wtedy może go to skutecznie odstraszyć od kolejnych zakupów. Do każdego klienta należy podchodzić osobiście, w zależności od sygnałów, jakie wysyła w Twoją stronę. Najważniejsze w pomyłkach jest to, aby umieć przyznać się do błędu i profesjonalnie podejść do rozwiązania wszystkich pomyłek. Jeśli odpowiednio podejdziesz do klienta, on z pewnością da Ci drugą szansę i wróci po większe zakupy lub dołączy do grona Twoich stałych klientów.