Jak promować firmę żeby nie stracić?

Jak promować firmę żeby nie stracić?

Co zrobić, jeśli potrzebujesz dobrego marketingu, ale nie stać Cię na reklamę?

Nie należy od razu skreślać swojej firmy i czuć się na straconej pozycji. Także w takiej sytuacji możesz uczynić swoją firmę najbardziej popularną w branży. Potrzebujesz tylko innego spojrzenia na reklamę. Jeśli myślisz, że posiadasz w swojej ofercie dobry produkt i nie musisz go reklamować, bo sam w sobie jest „dobry” to jesteś w błędzie. Postaw się na miejscu klienta. Przychodzisz do swojej firmy i dokonujesz zakupu. Na ile możliwa jest reklama sklepu swoim znajomym?

Czy jesteś tego zdania, że zakupy w Twojej firmy są na tyle ciekawym doświadczeniem, że warto się tym dzielić? Czy Tobie też wydaje się, że nie? No właśnie, większość małych firm kompletnie nie wyróżnia się w swojej konkurencji. To, że Ty powtarzasz sobie, że masz lepszą jakość od konkurencji, to niczego nie zmienia. Ponieważ konkurencja mówi sobie to samo. Jeśli chcesz, aby ludzie opowiadali o Twojej firmie, to musisz zadbać o to aby się wyróżnić i sprawić, aby Twoja firma była na tyle ciekawa, że warto by było o niej opowiadać. Jeśli założyłeś swoją firmę, ponieważ naprawdę kochasz to co robisz i znasz się na tym to czemu nie opowiadasz ludziom swojej historii i pasji, która w Tobie płynie?

Wydaje mi się, że kiedyś na tym polegała właśnie sprzedaż. Na rynek przyjeżdżali handlarze z różnych stron, którzy sprzedawali swoje produkty, nieznane owoce, warzywa, zioła.. Aby sprzedawać swoje produkty opowiadali o nich historię. Mówili o tym ile trudu zajęło im zdobyć takie zioła, skąd pochodzą, do czego można ich używać. Im sprzedawca ciekawiej o tym opowiadał, tym więcej sprzedawał. Dlaczego? Ponieważ byli oczarowani historią, którą słyszeli od handlarza. Mimo, że czasy się zmieniły i nadal zmieniają to ludzie nadal uwielbiają słuchać przeróżnych historii. Z pewnością jest to dobry sposób na promowanie swojej firmy. Opowiadaj otwarcie o swojej firmie swoim klientom. Mów im, co skłoniło Cię do założenia firmy, dziel się swoimi pasjami, chęcią życia. Z pewnością nie tylko Ty na tym skorzystasz, ale również Twoja firma.

Ważnym aspektem jest to, że jeśli ciekawie będziesz opowiadać o swojej firmie, tym Twoi klienci będą chcieli przekazywać tę historię innym. Z pewnością część Twoich klientów będzie polecać Cię sama. Niestety musisz się liczyć z tym, że takich ludzi jest garstka. Więc dlaczego nie zrobić jeszcze jednego kroku na przód i poprosić o rozgłos? Czy masz coś do stracenia?

Z pewnością może to być trochę nachalne, ale co by było gdybyś każdemu klientowi Twojej firmy mówił „Jeśli podobał się Pani/Panu nasz produkt, to proszę o tym powiedzieć swoim znajomym, dobrze?” Niewątpliwie, efekty będą natychmiastowe i zaskakujące.