Jak dobrać hasła do reklamy?

Jak dobrać hasła do reklamy?

Hasło reklamowe jest głównym elementem kampanii reklamowej. W przypływie kreatywności możesz sprawić, że będzie czymś wartym zapamiętania. Doskonałe slogany reklamowe pozostają w głowach odbiorców przez długie lata. Co musisz wiedzieć na temat idealnych haseł reklamowych? Przede wszystkim składają się one z kilku filarów, na których opierają się slogany reklamowe.

Najlepsze hasła składają się od dwóch-trzech do sześciu lub siedmiu wyrazów. Jak najbardziej zdarzają się wyjątki, lecz krótkie slogany najłatwiej jest zapamiętać. Przykładem jest hasło reklamowe sieci sklepów Tesco, które brzmi „Dla Ciebie, dla rodziny”. Hasło reklamowe musi zaskoczyć odbiorców swoją oryginalnością i nieszablonowością. Musi być także prosty. Te kilka słów musi wywrzeć takie wrażenie jakby było to ogniste przemówienie. Należy używać powszechnych zwrotów i pojęć.

Należy także powiedzieć wszystko co trzeba i nie więcej, ale jedno słowo to zdecydowanie za mało. Slogan musi być także sensowny z Twoim produktem, marką i docelową grupą odbiorców. Nie można pozwolić na to, aby sprzedawane usługi finansowe dla emerytów posiadały zbyt luźne hasło reklamowe, ani na to aby usługi sprzedawane dla młodzieży miały zbyt sztywny charakter.

Grozi to tym, że slogan może zostać całkowicie pominięty. Jeśli Twój sprzedawany produkt, posiada coś, czego nie posiada konkurencja to musisz to zaakcentować w Twoich hasłach reklamowych. Nawet jeśli tego nie ma, możesz wskazać korzyść, która wynika z jego zakupu i stosowana.

Przykładem jest slogan reklamowy tabletek przeciwbólowych Apap, który brzmi „Apap – i po bólu”. Co więcej, jeśli Twoje hasło reklamowe będzie brzmiało świetnie, może się to skończyć niepowodzeniem. Kolejną ważną cechą jest to, że musi być wiarygodny.

Twoi konsumenci muszą uwierzyć w to, co napiszesz.

Przykładowo, jeśli posiadasz małą firmę produkującą niedrogie zegarki, to nie możesz napisać, że sprzedajesz najlepsze zegarki na świecie. Chodzi o to, żeby nie przesadzać z koloryzowaniem jakości produktów i nie podkreślać niewielkie rozmiary biznesu. Twój slogan reklamowy musi zostać zapamiętany. Odbiorca zapamiętuje dany slogan z marką. Przykładem jest krótka nazwa marki odzieżowej Nike „Just do it”. Długie hasło reklamowe, może zanieść bardziej sugestywną informację, która w może okazać się trwalsza w praktyce.

Wybieramy najlepsze hasło reklamowe

Hasła reklamowe posiadają także różne techniki językowe. Istnieją one dlatego, ponieważ niektórym osobom wydaje się, że wymyślanie haseł reklamowym trwa 5 minut, polega na wypisaniu na kartce kilka lepszych i gorszych pomysłów oraz wybranie tego jedynego, odpowiedniego. Na szczęście istnieją różne techniki językowe, które znacznie wpływają na kreatywność osób odpowiedzialnych na za hasła reklamowe.

Pierwszy z nim to aliteracja. Polega ona na powtórzeniu jednej lub kilku głosek, na początku lub w akcentowanych pozycjach, w jednym lub w kilku wyrazach. Zauważalne jest to w poezji. Technika aliteracji nadaje sloganowi melodyjności oraz łatwego zapamiętania. Przykładem jest: „Przyszłość jest jasna, przyszłość to Orange”. Drugą techniką jest gra słowna, która polega na hasłach opartych na wieloznaczności. Są to hasła uznawane za pomysłowe, oryginalne i dowcipne.

Dzięki temu wyróżniają się na tle innych haseł. Przykładem jest hasło reklamowe marki Żubr: „Dobrze posiedzieć przy Żubrze” lub „Żubr nigdy się nie nudzi”. Ostatnią techniką są zestawienia oparte na przeciwstawieniu cech produktu reklamowanego z jego konkurentem. Jeśli chcemy podkreślić istotne cechy towaru z przeciętną właściwością konkurencyjnego produktu, to wtedy korzystamy z tej techniki. Reklamowana rzecz wydaje się wtedy znacznie bardziej interesująca od innych. Przykładem jest hasło reklamowe marki Tic Tac „Tyle świeżości i tylko dwie kalorie”.